woensdag 26 augustus 2015

Dag 30 & 31: There and Back Again by TJ

Maandag 24/08/2015

Het was een korte nacht. Om 9u45 staan we op. De koffers zijn gisteren al grotendeels gepakt en gewogen. Nu zijn ze definitief klaar en we nemen onze koelbox ook mee, aangezien we een tweede koffer mogen inchecken.

Om 11u verlaten we onze kamer en halen bij de Subway onze middaglunch. We willen elk een half broodje opeten bij het Earthquake Park. Het is stralend weer en de bergen zijn nogmaals goed te bezichtigen. Het is hier zo prachtig! We gaan het hier zo missen.

Om 12u20 vertrekken we richting de rental cars. Ik kan het niet laten om toch een paar tranen weg te pinken. De controle bij Alamo verloopt heel vlot. Geen spijt om bij Happytours te boeken en nu met de gunstige koers door de beurscrash zal de huurauto goedkoper zijn dan gedacht. Nog een meevaller! Het was een fantastische auto. Zo veel gravel roads en geen lekke band. Het helpt wel om een auto te kiezen die al een paar mijlen heeft gereden. We zullen je missen!

Dan wandelen we naar de check - in en onze koffers worden gewogen. Alles zit onder het gewicht. Mooi zo en zijn we al drie koffers kwijt. Alles verloopt heel vlot, ook de douane is op een paar minuten al voorbij. De luchthaven van Anchorage is zeer aangenaam. Zeer vriendelijk personeel en niet te grote drukte. De boarding begint om 14u45 en ook hier zitten we op schema. Enkel valt het ons wel op dat er minder beenruimte is dan op de heenweg. Tom begint zelfs last te krijgen van zijn knie. De vlucht is gelukkig niet te lang en na enkele films en tv - series, samen met mooie uitzichten zijn we al in Ijsland.

Dinsdag 25/08/2015

Aangekomen in Ijsland moeten we enkel nog paspoortcontrole doen. Er zijn geen verdere controles. We kopen elk een frisdrank (voor mij cola - want ogen worden zwaar) en nog een broodje en wraps. De boarding begint al heel vroeg en we wachten nog even aan de kant. We zitten terug op rij 13 en al snel merken we dat het gewoon hetzelfde vliegtuig is als er net. Toen zaten we ook op dezelfde plaatsen. Ik gaf zelfs nog de opmerking “welke vuilaard heeft hier gezeten met zijn kruimels”, maar de vuilaard ben ik :D.

We vertrekken om 7u40 in Ijsland en hebben behoorlijk last van turbulentie. Kijken elk naar series en films en de tijd vliegt weer voorbij. Bijna in BelgiĆ« maakt de piloot een rare bocht om in Brussel te geraken. Misschien te druk vliegverkeer. Na een harde rem zijn we al op de landingsbaan.

We stappen uit het vliegtuig en halen eerst onze koffers. Mijn koffer is bij de eersten, Tom zijne iets later. Nu afwachten of onze koelbox het overleefd heeft. En ja, zonder deuk en schram is hij er! Onze eerste koelbox van Amerika!!

Dan volgt het meest vervelende van de dag, de trein in Brussel. We kopen tickets via onze elektronische portefeuille ( bedrag = 0 euro ) en hebben meteen een trein tot in Brussel - Noord. Hier stappen we over (geen liften, dus zware koffers op de trappen) en om 15u10 zijn we terug in ons dorpje. Tom loopt naar huis om de kapotte auto te halen en om 16u zijn we in het kattenhotel voor onze Mollie. Wat zijn we blij dat ze zo goed verzorgd is!

Tevreden met onze Mollie rijden we nog even naar mijn ouders en onze toekomstige kat Figaro te bezoeken (die deze week nog naar ons komt). Wat is hij groot geworden! We worden toch wel moe en thuis blijven we nog op tot 19u30.

De nabeschouwing komt binnen een paar dagen online. Nu is het grote heimwee naar Alaska en even uitrusten. Voor degeen die meegelezen hebben en interesse hadden, bedankt hiervoor. Ook wil ik mijn schoonzus bedanken om elke dag de moeite te nemen voor een reactie. Je bent super bedankt!

1. Ik ben blij dat jullie goed en veilig terug thuis zijn, maar versta hoe jullie zo'n mooie plek missen! T'was een fantastische blog die ik met veel plezier gelezen heb, zekerlijk met al die prachtige foto's!