zondag 23 augustus 2015

Dag 28: Glennallen - Wasilla - Anchorage

Zaterdag 22/08/2015

Net voor 8u komen we beiden wakker. Deze nacht was het heel warm op de kamer, waardoor mijn neus verstopt zit. Zeer droge lucht in de kamer. We kleden ons vlug aan en gaan ontbijten in de lodge. We mogen kiezen uit warm ontbijt. We kiezen tamelijk traditioneel voor de eieren, toast en koffie. Allemaal vers gemaakt en zeer lekker. Na het ontbijt werk ik de blog alvast weer wat bij. Begin mij steeds suffer te voelen. Warm, koud, warm, koud...

Om 11u vertrekken we uit de lodge en het begint te regenen. Onderweg zien we wel de vormen van de bergen, maar de wolken verbergen de kleuren. Verderop zien we meer kleuren verschijnen. Aan de kleuren van de bomen kan je duidelijk zien dat de herfst ingezet is.



De eerste stop is bij de Matanuska Glacier.



We rijden verder door en stoppen aan de zijkant van de baan met een leuk uitzicht. Teddy geniet hier ook wel van het uitzicht.


Hier eten we onze lunch, croissants en cake. Blijkbaar ben ik wat grieperig aan het worden en neem ik mij een dafalgan forte. Wil echt niet ziek zijn op onze laatste dagen en zeker niet in het vliegtuig! Bijna bij Palmer zien we een blauwe lucht verschijnen en is het buiten een aangename temperatuur. In Palmer hebben we niets gepland (zien wel een kermis à la Grease Style, maar te slecht :( ) en rijden door naar Wasilla. Bij de DQ halen we elk een milkshake aan halve prijs! Lekker fris en de dafalgan doet goed zijn werk. In Wasilla wil ik naar de Iditarod Headquarters. Je mag hier husky puppy's knuffelen. We zien er drie zitten! Oh en ja ik kan er eentje vasthouden! Ze is nog maar 6 weken. Nu voel ik mij helemaal weer beter.



Daarna hou ik nog eentje vast, een jongen. Dit heeft Tom gefilmd en kreeg alleszinds voldoende likjes. Ik steek hem voorzichtig terug in het kooitje, pfftt ik zou al een hondje willen hebben. Ze zijn zo koddig!

Na Wasilla rijden we door naar de Thunderbird Falls. Er is een wandeling naar de waterval op een platform en eentje beneden. We doen ze beiden, hoewel het uitzicht bij allebei niet denderend is.


Het is bijna 17u30 en rijden door naar ons hotel. Het is een pak drukker in Anchorage dan de vier weken geleden dat we hier toekwamen. Het is zelfs druk bij het inchecken van ons hotel. We rusten even op de kamer en rijden dan naar het Dimond center of het winkelcentrum. Ze zijn vandaag open tot 21u. We slenteren een beetje rond en zien leuke winkels met toffe games bv Walking Dead boardgame, Cats monopoly,... De cinema is hier ook, maar wil zeker nog de was doen vanavond en niet morgen. Proberen dan morgen naar de cinema te gaan. We halen voor de laatste keer een mushroom Swiss burger bij de DQ en eten deze op in onze hotelkamer. Voel mij weer wat suf worden en neem nog een dafalgan forte.

Terwijl ik de blog bijwerk, doet Tom ondertussen de was. Echt wel, DE WAS, bijna al mijn kledij is er door. Morgen is het onze laatste volle dag in Anchorage. Staat tamelijk veel op de planning! Tot morgen!

Weer: 20 C°
Hiking: 3 km
Wildlife: geen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten