woensdag 12 augustus 2015

Dag 15: Wildlife @ Haines

Zondag 09/08/2015

Rond 9u30 worden we wakker. Vandaag geven ze een mindere dag, meer bewolking en minder warm. Zelf voel ik mij ook niet goed. Last van migraine, dus neem ik mijn medicatie in. Tom zet koffie en bekijken de filmpjes die Tom gisteren bij Kluane NP op de Summit heeft gemaakt. Daarna frissen we ons op om Haines te bezoeken. De migraine is weg, maar voel mij enorm draaierig. Het weer zou verslechteren in de namiddag en wil niet de hele dag in de cabin blijven. Genoeg te doen hier. Bij het vertrek praten we nog met onze gebuur naast onze cabin. Hij woont in Whitehorse en praten over de reizen die hij en wij al gemaakt hebben. 

De frisse lucht doet ondertussen deugd, maar terug in de auto kan ik mijn ogen niet meer correct plaatsen op 1 punt. Alles draait door. We stoppen nog aan het strand, terwijl Tom foto’s neemt. 


Verderop is er een winkel, waar Tom broodjes haalt voor deze middag. Helaas, zie ik het niet meer zitten en heb ik platte rust nodig. We rijden terug naar de cabin en kruip in bed. De bibber zit op mijn lijf. Wat scheelt er nu met mij? Is het van de wandeling gisteren, lage bloeddruk, suikertekort of ben ik gebeten door een spin? Heel raar, maar heb deze nacht 5 beten op mijn arm gekregen… Ik eet de zure snoepjes op en drink wat water. Stilletjes aan kom ik beter. Ook chat ik even met mijn schoonmama, maar het internet is hier zo slecht, dat de verbinding steeds wegvalt. Erna eten we onze broodjes op en ben ik nu wel helemaal beter. Geen leuke ervaring!

Het is al 16u eens we de cabin kunnen verlaten. We rijden terug naar de winkel om nog wat inkopen te doen. Tom wilt spaghetti maken en kopen daar onze ingrediënten. Er zou nog een winkel zijn en daar halen we onze Mountain Dew Light en Birthday Cake M&M’s! Heb ik Tom zeer gelukkig meegemaakt. Het is de eerste keer dat we deze variant tegenkomen. 

Na het winkelbezoek en alles in de koelbox te leggen, rijden we naar de Lutak Road. Je kan hier nog enkele uitzichtpunten fotograferen. 



Dan zien we drie Amerikaanse Zeearenden vliegen boven onze auto. Er is een nest met twee jongen, die al goed volgroeid zijn. 


Vervolgens rijden we verder en zien dan bij de brug, net voor de splitsing om naar Chilkoot Lake te rijden, een hele hoop mensen bij elkaar staan. En wat zien we daar??? Een Grizzly met haar twee jongen! 





Als ik hier slecht voor moest zijn, dan was dit het helemaal waard! Normaal hadden we een wandeling gepland en zouden we hier niet geweest zijn. Ze gaat verder met haar jongen en vangt dan de zalm op. Tot ze het wel beu is en met haar jongen het bos ingaat. 



Er stond behoorlijk wat volk, maar we hielden onze afstand. Denk dat ze de aandacht wel gewoon is, maar hopelijk overleven haar jongen het allebei. Dan rijden we naar het meer en zien nog eens Amerikaanse Zeearenden. 



Na ons wildlife avontuur rijden we naar de Mud Bay road die tot aan Chilkat State Park loopt. Daar spot ik nog een eland in het gras. 


We rijden naar een uitkijkpunt in Chilkat State Park. Een Gletsjer met een waterval! Hoe mooi. Jammer van de wolken, maar blijft speciaal om te zien. Zien dan nog een paar Amerikaanse Zeearenden boven ons hoofd vliegen. 


Na onze spannende wildlife dag in Haines, rijden we terug naar de cabin om de spaghetti te maken. Ik schrijf de blog (enkel de foto’s lukken niet) en Tom kookt. De spaghetti is heerlijk! 


Zo sluiten we onze zieke dag toch met een goed einde af! Slaapwel. 

Weer: 18 C°
Hiking: geen
Wildlife: 9 Amerikaanse zeearenden, 1 eland en 3 grizzly beren

1 opmerking:

  1. ZO'N SCHATTIGE BEREN!!!! Die foto's zijn zo fantastisch!!! Wou dat ik er bij was, zo'n prachtige dieren zeg! �❤❤�😍❤❤

    BeantwoordenVerwijderen